Замисляли ли сте се дали някога сте си купували нещо на борда на самолет, докато пътувате? И в колко от случаите на такива покупки, действително сте го направили, защото сте имали нужда или сте го искали?
Оказва се, че от съществено значение за това дали ще си купите нещо в самолета е фактът, дали пътникът до вас също ще го направи. Вероятността е 30% по-голяма, ако седящият в съседство също направи покупка. Твърдението е на Университета в Станфорд и се базира на проучване, направено по данни от общо 2000 полета.
Данните от тези полети включват общо 65 525 покупки, направени от 257 000 пътници. Анализът е направен много точно, тъй като по-голямата част от покупките са направени с кредитна карта и по този начин за целите си проучването е разполагало с точните данни за номера на полета, мястото на клиента – пътник, какво е закупил той и кога се е случило това.
Именно тези точни данни са причина за извода, че хората са податливи на социално влияние и затова често решават да закупят нещо на борда на самолета, дори и да нямат нужда от него. Причината е проста - пътникът до тях е направил същото.
Не е тайна, че за всички авиолинии, продажбата на напитки, храна, алкохол, аксесоари, бижута и всякакви други неща, се е превърнало в нещо повече от допълнителен бизнес. Данните показват, че през 2013 година, именно от такава дейност, авиолиниите са спечелили над 30 милиарда долара.
И това е обяснимо, тъй като много специалисти са на мнение, че без тези допълнителни продажби, повечето авиолинии щяха да бъдат на загуба. Факт е, че през последните години оборотът, който е отчетен от такива продажби по време на полети, расте постоянно. Точно затова авиолиниите залагат на тези допълнителни услуги, като ги развиват и разнообразяват постоянно.
Тенденцията ще продължи да се разраства и занапред, като успоредно със самолетните билети се въвеждат все по-атрактивни предложения за стоки и услуги на борда, които да привлекат интереса на пътниците.
Коментари