Доста по-скъпо се очертава да излезе 14-дневното недоволство на пилотите от авиоконсорциума Air France-KLM. За трети пореден път и то само за последната половин година френско-холандският въздушен оператор напали прогнозните си данни за печалба. Причината - стойността на стачката, предизвикана от увеличаването на low cost подразделението на авиогиганта, ще бъде по-висока от предполагаемото.
Финансист №1 на Air France-KLM Пиер-Франсоа Риолачи не скри, че в офиса му продължават да пристигат фактури от конкурентни авиокомпании, с чиито самолети са летели пътниците на превозвача по време на двуседмичната стачка.
Утежняващи обстоятелства са и недостатъчните резервации при част от презокеанските полети. Понижението на цените на горивата, сред които и керосина, не може да компенсира все по-малкото продадени самолетни билети. Ръководството на Air France-KLM смята да приложи крути мерки за по-строги икономии в опит да противодейства на тренда.
Очакванията за отиващата си година са оперативна печалба да достигне стойности от 1,5 до 1,6 млрд. евро - с 200 млн. евро по-малко в сравнение с 2013 г.
Air France-KLM не може да усети понижението на цените на горивата, тъй като консорциумът се е подсигурил при планирането си в дългосрочен план срещу възможните амплитуди в цената на сорта Брент. При керосина няма толкова драстично поевтиняване, колкото при дизела. Авиокомпанията е готова на всичко, за да реализира своите средносрочни цели, категоричен е Пиер-Франсоа Риолачи. Той даде пример с редукция в инвестициите - компанията няма да реализира доставката на поръчаните отдавна 10 самолета Boeing 777.
Инвеститорите останаха в шок от новината: книжата на Air France паднаха в последния работен петък на годината с над 8 на сто. Акциите повлякоха и ценните книжа на най-големия европейски авиопревозвач - Lufthansa.
Още през лятото оперативната печалба на френско-холандския оператор падна рязко - с над 60%, заради недоволството на пилотите на Air France. Авиокомпанията се споразумя със профсъюзите за бъдещето на нискотарифното си подразделение след поредица отстъпки, в резултат на дълги и тежки преговори.
Така втората европейска авиокомпания предвижда да се противопостави на освирепяващата конкуренция в лицето на low cost гиганти като Ryanair и еasyJet.
Още в първата седмица на декември нискотарифният превозвач Ryanair увеличи прогнозата си за печалба за трети път през 2014 година и за втори път само за месец.
Коментари