Кризата в Украйна и наложените от страната ни санкции срещу Русия, със сигурност се отразяват на голяма част от бизнеса. Те обаче оказват негативно влияние и върху българските авиокомпании и според тяхната браншова асоциация, този лоша тенденция ще продължи и занапред.
Независимо от лошите прогнози, свързани със санкциите срещу Русия нашите въздушни превозвачи очакват да отчетат растеж през тази година.
Данните показват, че през миналата 2014-та година авиокомпаниите ни са реализирали печалба. Това е в резултат на факта, че са осъществили превоз на повече пътници по редовните си линии, спрямо предходната 2013-та година.
Статистиката го доказва - с 9 % е нарастнал броят на превозените пътници от българските авиокомпании през летищата на София, Варна и Бургас за миналата година. Изразено в цифри, това означава, че превозените пътници за 2014-та година са били повече от 970 хиляди души.
Според председателя на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов, ръстът на този сектор в страната ни не изостава от световните тенденции, а се движи съобразно тях. Той обясни, че българската гражданска авиация е един наистина доста бързо нарастващ пазар. Данните за последните десет години показват, че превозите от и до летищата в България са нараснали значително – от 5 милиона през 2005 година до 7 милиона и 800 хиляди през 2014 година.
Независимо от растежа и увеличаващият се пътникопоток, фактите говорят, че близо 80% от пътниците, които пътуват от и до България не предпочитат българските авиокомпании. Те избират чуждестранни редовни и нискотарифни авиокомпании, а от бранша в България признават, че конкуренцията наистина е силна и сериозна.
Заради войната в Украйна и наложените икономически санкции по отношение на Русия, в сектора се очакват проблеми през тази година. На този етап няма данни какъв ще бъде размерът на негативния ефект, но със сигурност може да се каже, че такъв ще има, категорични са от Асоциацията на българските авиокомпании.
Коментари