Ако скоро сте пътували до САЩ с полет на някоя от авиокомпаниите "Делта Еърлайнс" или "Юнайтед Еърлайнс", със сигурност ви е направило впечатление, че в самолетите им има много интересен и уникален аромат.
Приятният мирис, който се усеща не е случайност, а добро маркетингово решение на двете авиолинии. "Делта Еърлайнс" и "Юнайтед Еърлайнс " са част от групата превозвачи в САЩ, които започнаха съвместно сътрудничество с производители на луксозни парфюми.
Основната им цел е да създават свои аромати, като след това изпълват кабините на самолетите с тази уникална и приятна миризма.
Разбира се, това се прави с цел. Първата от тях е, че така предразполагат пътниците да се отпуснат и по този начин полетът им е много по-приятен.
Другата цел обаче е, че по този начин реализират уникална марка, която създава усещане и преживяване за повече сетива, а това със сигурност кара пътниците на двете авиолинии да запомнят миризмата.
"Уолстрийт Джърнъл" нарече този похват "ароматен маркетинг", което е съвсем вярно определение. Ароматите на двете компании са ясно различими и наистина уникални сами по себе си.
Избраният от "Юнайтед Еърлайнс" аромат за своите самолети представлява съчетание на портокалови кори, сандалово дърво, кедър и естествена кожа. Всички тези аромати са обединени под общото име „Landing” /кацане/.
От другата авиокомпания - "Делта", са избрали за своите самолети ароматът "Calm" /спокоен/, който съчетава мирис на лавандула, лайка и тоалетен сапун.
Съвсем очаквано, има и такива клиенти на които тази идея не им допада особено и те не искат да усещат миризмата по време на целия полет.
Има и оплаквания от хора, които са с различни алергии или пък са болни от астма. Техните опасения са, че заради химикалите в парфюмите, може да получат проблеми с дишането или пък мигрена.
Затова, всяка от компаниите, които са приели този маркетингов подход, поддържа активна обратна връзка със своите клиенти, за да определи най-добрия аромат, който би задоволил всички.
На този етап, от авиокомпаниите не са предвидили да бутилират своите уникални аромати и да ги пуснат в продажба на дребно, по подобие на някои луксозни американски хотели.
Коментари