Вторият пилот е управлявал злополучния пътнически лайнер на ЕърЕйша преди машината да се разбие в Яванско море. Това обявиха официално от разследващия катастрофата екип в Джакарта.
Данните от „черната кутия”, в която са записите от 40-минутния полет дават „кристално ясна картина” за случилото се. Запознати със случая на полет QZ8501 повдигнаха завесата с детайли от междинния доклад за авиоинцидента.
Малко преди катастрофата помощникът на капитана, който по принцип седи в дясната част на пилотската кабина, всъщност е управлявал самолета. Твърдението обяви шефът на Комисията за транспортна безопасност в Индонезия, визирайки Реми Плесел, французинът, изпълнявал функцията помощник-пилот.
Основният летец, който е седял от лявата страна в кабината, е наблюдавал уредите на борда, показват още данните от доклада.
Смяташе се, че капитанът е поел нещата в свои ръце, след като самолетът е започнал да се изкачва, а след това инцидентно е загубил височина.
На този етап причина за трагедията, отнела живота на 162-ма души не е посочена.
Според данните от полета и пилотските разговори пътническият лайнер е летял на достатъчно стабилна височина преди да падне.
Според разследващите всички членове от екипажа са били безупречни, а самият самолет е бил изправен.
Индонезия е дала междинния доклад за авиокатастрофата на Световната организация за гражданска авиация още на 28 януари. Международните правила повеляват подобен документ да се предостави до месец след въздушен инцидент.
Едно е ясно - междинният доклад няма да се огласява публично. Документът включва само факти, в него няма никакви анализи. Окончателният доклад ще излезе до половин година, обявиха още разследващите.
Очаква се всеки момент да спре издирването на още тела от самолета на ЕърЕйша в Яванско море. До момента от водите са извадени 70 тела.
Коментари