Чо Хуин-Ах, която е и изпълнителен директор на авиокомпанията Кориън Еър /Korean Air/ е била извикана да се яви в съда на град Сеул, за да обясни причините, пудбудили я да спре самолет по граждански полет на управляваната от нея и семейството й авиокомпания точно в момента преди да излети по направлението си. Поводът - зле сервиран аперитив от главния стюард на полета.
На 5 декември 2014 г. самолетът на Korean Air от Сеул до Ню Йорк излетял със закъснение заради скандалното решение и пристигнал с 11 минутно закъснение до крайната си точка в САЩ.
Г-жа Чо Хуин-Ах може би е избрала най-неподходящия момент да настоява за смяна на стюарда и то в момент, когато самолетът с 250 пътници на борда е рулирал към пистата за излитане. По думите на служителя, той е бил принуден да падне на колене и да се извини за постъпката си.
С наведена глава и лице, заровено в косата й, собственичката на Korean Air каза само "Съжалявам" при появата си пред тълпата от медии, обсадили сградата на съда в Сеул.
Помните, транспортният министър на южнокорейската република нареди незабавно разследване на обстоятелствата по случая. В хода на уточняване на обстоятелствата стана ясно, че г-жа Чо е нарушила правилата за въздушна сигурност. Човек от държавната институция, пожелал анонимност, определи поведението на г-жа Чо Хуин-Ах като скандално и "абсолютно недопустимо".
Сега съдът трябва да изясни дали тя действително е сменила главния стюард на полета и дали екипажът е бил принуден насила да отклони и върне самолета. Отделно от това, прокурорите ще настояват за разследване на съмненията за упражняване на натиск от страна на ръководството на компания Кориън Еър върху другите свидетели на инцидента за даване на свидетелски показания, които не отговарят на действителността с цел защитата на г-жа Чо Хуин-Ах.
Коментари