Лиценз за летателна дейност очаква аерогарата до русенското село Щръклево през пролетта. Община Русе получи собствеността върху аеропорта след правителствено решение седмица преди Коледа.
Най-належащата задача пред кмета и общинския съвет в крайдунавския град е изготвяне документите за собственост. Веднага, след като актът по прехвърлянето приключи, ще бъде открито специално звено в едно от предприятията към общината, което ще менажира летището.
На пистата край с.Щръклево се предвижда да излитат и кацат средни и малък тип самолети. Бизнес планът предвижда първоначално летището да се профилира в сегмента с карго и чартърните полети, а по-късно да прерасне в аеропорт от среден клас.
До реализирането на всичко това, обаче има доста работа. Нужен е ремонт на настилката на пистата. Ще се реконструира и приемната зала. Чакалнята е непокътната от края на 80-те години, когато летището за последно е ползвано за целите на гражданската авиация.
Интерес към проекта са проявили бизнесмени не само от Европа, но и от други континенти, особено след като идеята за построяване на нов румънски терминал между Гюргево и столицата Букурещ се провали.
На летището ще могат да кацат самолети до 5,7 тона и с ограничен брой пътници на борда. Ще може да се приземяват и излитат машини с до десет седалки на борда.
В тази част на България и по-малки лицензирани летища имат високи финансови постъпления от двумоторни и селскостопански самолети, както и от спортна дейност. Таксата на месец за престой на летателен апарат е близо 100 лева.
Карго и чартърни самолети ще кацат на летището край Щръклево върху писта от бетон с дължина 2,5 км. Построена е от армейските войски през далечната 1967 г. и удължена в средата на 80-те години на миналия век. Вече близо 20 години аеропортът край село Щръклево не работи, след като и военните спрели да го използват.
Стратегическо е местоположението на летището. Близо до него лесно се комбинират сухопътен, железопътен и воден транспорт на товари и пътници.
Коментари