Инженери от Москва и Пекин работят в сътрудничество по създаването на нов самолет, конкурент на "Еърбъс" и "Боинг" в пътническата авиация. Обещанията и на двете световни сили са до 2025 година на пазара да излезе чисто нов съвместно разработен широкофюзелажен самолет*. Бъдещият въздушен лайнер ще е предназначен за далечни полети. Според зам.-министърът на търговията и промишлеността на Руската федерация Юрий Слюсар първата дестинация по въздух ще бъде покорена още в началото на следващото десетилетие.
По време на авиоизложението Airshow - 2014, което се проведе в Китай шефът на Обединената авиостроителна корпорация /ОАК/ Михаил Погосян заяви, че в реализацията на грандиозния нов проект от китайска страна ще се включи корпорацията Commercial Aircraft Corporation of China. Новият самолет ще превозва между 250 и 300 души. Ще бъде конструиран така, че да лети на височина от 12 км. Новият покорител на небето ще обслужва не само двете свръх сили Китай и Русия, но и целия световен авиопазар, категоричен е ръководителят на ОАК.
Попитан защо са избрали партньор в реализирането на проекта, Погосян заяви, че подобна мащабна инвестиция само от една държава, пък била тя и голяма, не е целесъобразна. Наскоро руският зам.-министър-председател Димитър Рогозин посочи 8 млрд. долара като вероятна обща стойност на съвместната руско-китайска разработка. Освен тази инвестиция двете страни ще предоставят безвъзмездно за новия въздушен лайнер свои технологии за неговото усъвършенстване.
До края на тази година Пекин и Москва ще обсъдят параметрите по организацията и техническото изграждане на още един общ проект. Съвместната разработка е тежък вертолет, интерес към който има на китайския пазар.
* - Диаметърът на корпуса на широкофюзелажния самолет е по-голям от 5 метра. Тази конструкция позволява салонът за пътници да бъде на два етажа и на всяко ниво да има две пътеки между седалките. Този разработка улеснява значително обслужването и комфорта на пасажерите. По-големият обем на самолетния корпус на пътническите лайнери позволява на борда да пътуват едновременно между 300 и 500 души.
Коментари