Няма и помен от черните кутии на фаталния полет QZ 8501, след като на повърхността беше извадена опашната част на летателния апарат на нискотарифната малайзийска авиокомпания AirAsia. Масивният фрагмент беше изтеглен от дъното със специален балон, който е с товароподемност от 10 тона.
Всички се надяваха да открият най-важните записващи устройства, в които е целият запис на случилото се на борда и в капитанската кабина. Още повече, че само преди ден генерал Мулдоко заяви, че сигнали от самописците са идвали от мястото, където беше открита опашката на самолета. Самите черни кутии се монтират в опашния сегмент на всеки летателен апарат.
Вероятно е, според главнокомандващия индонезийските въоръжени сили ген. Мулдоко, черните кутии да са се откачили, когато самолетът е паднал в ледените води на Яванско море.
Търсенето на останки и тела днес протече при бурни ветрове, високи до 3 метра вълни и силни подводни течения.
След като стана ясно, че устройствата със записите от борда на пътническия лайнер не са в опашната част, добре обучени водолази продължиха да издирват черните кутии, които всъщност имат сигнален оранжев цвят. Професионални спасители издирваха при изключително тежките условия на дъното на морето. Всички отломки от опашната част на пътническия лайнер се намират на до 37 м. под повърхността на морето.
Поменникът с жертви вече съдържа 48 имена.
13 дни изминаха, след като на 28 декември пътническият лайнер на "ЕърЕйша", изпълняващ полет QZ 8501 изчезна от диспечерския контрол на земята малко повече от 40 минути, след като излетя от писта на летището в индонезийския град Сурабая към Сингапур.
Самолетът, на чийто пътнически салон пътуваха 155 души, обслужвани от 7 души екипаж буквално се изпари, докато е прелитал в района на остров Борнео.
снимки: REUTERS
Коментари