Силен тласък в иновациите на основната конструкция на крилата на самолетите бе даден от експертите на Американската космическа агенция. НАСА предложи вариант за развитие на авиационния дизайн, който според вещите в бранша куца през последните години.
Крилото на летателните машини можеше и да не търпи промени и варианти при условие, че самолетите поддържаха постоянна височина по време на целия полет и летяха само направо. Факт е обаче, че всички маневри в небето са познати за летателните машини - те се спускат, завиват и след това се издигат рязко, а скоростта във всяко време е различна, припомнят специалистите.
Със задкрилките на крилата, както задните, така и предните се постига промяна на формата, но принципът при стандартните крила е механичен. Така полетът за пътниците е некомфортен от гледна точка на шума в пътническия салон, а крилото продължава да е все така неефективно.
Проектът на американската космическа агенция има амбицията да намали разхода на керосин след като изчисти недостатъците на крилата на самолетите. По иновацията работи компанията FlexSys, нейна е горещата разработка FlexFoil. Това е механизъм, при който без да бъдат създавани пролуки профилът на крилото търпи промени. Предвидени са повърхности, които се огъват и усукват, без това да наруши целостта на семолетното крило. Системата значително ще намали шума при излитане и приземяване на въздушните машини. Специалистите дават надежди, че тя може да се използва не само при създаването на нови модели самолети, но и при реновирането на стари летателни апарати.
Революционната технология е била подложена на тестове в центъра за изследвания на НАСА в Калифорния върху самолет Gulfstream III.
Полетът е преминал като по учебник, а очакванията са новата технология да спести милиарди долари всяка година и то само от очаквания по-нисък разход на гориво.
Коментари