Второто записващо устройство, което ще разкрие какво са си говорили капитанът и помощникът му по време на продължилия 42 минути фатален за 162-ма души полет на ЕърЕйша, беше извадено от водолазите днес. Самописецът е на борда на един от спасителните кораби на индонезийския военноморски флот и вече пътува за щателен анализ в Джакарта.
Изключително трудно устройството с ценните записи е било изтеглено изпод крилото на самолета на 30 метра под повърхността на Яванско море. Това се случва ден след като беше открита и извадена и т.нар. черна кутия с данните от случилото се в пътническия салон.
Записите са единствените доказателства, които ще помогнат на разследващите случая да наредят пъзела от всички събития, довели до злополуката.
Междувременно от Airbus заявиха, че ще правят самолетите си оттук нататък с катапултиращи черни кутии.
Европейският авиоконструктор ще монтира устройствата така, че при евентуален инцидент те да могат да изхвърчат от корпуса на машината и ако катастрофата е над воден басейн, самописците ще изплават, подобно шамандури на повърхността.
И в момента катапултиращи записващи устройства се прилагат и то съвсем успешно във военната авиация.
Ако Европейската агенция за безопасност на полетите разреши на Airbus да приложи новата технология, самолетостроителният гигант ще стане първият търговски авиопревозвач с подобен вид черни кутии.
Ако бъде одобрена новата система Airbus може и да излезе напред в надпреварата с Boeing за доставени самолети на година, въпреки че за 2014 е по-добра в сегмента поръчани въздушни машини.
През миналата година европейският самолетостроител е доставил на авиокомпаниите 629 самолета срещу рекордните 723 на конкурента си.
Иначе в централата на Еърбъс са заявени 1456 нови поръчки, т.е. с 24 повече от тези на Боинг. Този критерий е ключов за очаквания нов пазарен дял на двете компании.
Към 31 декември 2014 г. Компанията Airbus e имала 6386 поръчки на обща каталожна цена 919,3 млрд. долара.
Коментари