Временна забрана наложи правителството в Джакарта на нискобюджетната малайзийска авиокомпания ЕърЕйша да използва въздушния коридор, по който летя малко повече от 40 минути в неделя злополучният пътнически лайнер, а след това изчезна мистериозно от радарите на диспечерската служба от летището в град Сурабая.
В официален документ от индонезийското правителство до ръководството на low cost авиокомпания AirAsia се казва, че до приключване на дейностите по разследването на трагичния инцидент достъпът до дестинацията Сурабая - Сингапур е преустановена до второ нареждане самолети на ЕърЕйша.
В заповедта на централното управление за гражданско въздухоплаване в столицата Джакарта се посочва още, че подобна стъпка е била необходима, тъй като нискотарифният малайзийски въздушен оператор е нарушил полетното разписание по конкретния маршрут. ЕърЕйша е имала позволение да изпълнява полети всеки четвъртък, събота и вторник, а самия авиоинцидент е станал в неделя. В този ден AirAsia не е подала каквото и да е искане за промяна в разписанието.
Транспортното министерство на Индонезия ще направи мащабно проучване на всички въздушни коридори и разписанията на low cost превозвача AirAsia в рамките на голямото разследване на авиоинцидента с пътнически лайнер на малайзийския оператор на 28 декември. Има вариант лицензите на ЕърЕйша в Индонезия да бъдат анулирани, твърдят местните власти.
Междувременно от агенция РИА Новости излязоха със сензационното твърдение, че капитанът на фаталния полет QZ 8501 е бил отстраняван преди време заради наличие на морфин в кръвта.
Кръвният тест е бил осъществен, след като капитан Ириянто е приземил самолет на остров Бали, летейки от Джакарта. Новината разкри шефът клона в Индонезия на ЕърЕйша Суну Видятмоко пред “Ченъл нюз Ейша”. До установяване на причините на пилота били забранени полети със самолети на авиокомпанията.
В съобщението на РИА Новости не се уточнява точно кога е бил направен кръвният тест и за колко време пилотът е бил наказан. Капитан Ириянто е бил част от компанията повече от девет години като до преди този случай в кръвта му не са били откривани следи от упойващи вещества или наркотици.
Според Видятмоко летецът е лежал в болнично заведение, от което е изписан малко преди да оглави полет QZ 8501.
Суну Видятмоко каза още, че капитан Ириянто е приемал медикаментът Actifed срещу грип и кашлица. Според Видятмоко лекарството не би могло да предизвика лъжлива тревога.
В деня на трагедията, преди да се качи в пилотската кабина капитан Ириянто е трябвало да бъде подложен на нов тест за наркотици, но това не се е случило.
Коментари