Расте броят на резервациите от досегашни клиенти на easyJet. От авиокомпанията отчитат, че делът на запазените самолетни билети от настоящи потребители е нарастнал на 57 на сто, докато през 2010 г. той е бил 50 на сто. Какво означава това? Повече от 37 милиона пасажери запазват повторно места на борда на самолетите на easyJet всяка година, в сравнение с 25 милиона последващи резервации 4 години по-рано. При бизнес клиентите на авиопревозвача цифрата е още по-внушителна - цели 62 на сто. Предаността на пътниците към нискотарифния превозвач поддържа контрола на разходите и увеличението на постъпленията на easyJet. Това е така, защото излиза много по-изгодно да бъдат съхранени досегашни клиенти, отколкото да се приобщават нови.
С цел развитие на отчетената възходяща тенденция, easyJet започна кампания за възнаграждение на своите клиенти. Компанията пусна за лоялните си клиенти тестова програма. Тя е за хората, повторили резервация в последните три месеца във Франция, Швейцария и Великобритания. Тестът е приложен на 15 хиляди потребители на въздушните превози, 91 на сто от които твърдят, че харесват програмата. Гарантиране на добра цена, все по-голяма гъвкавост на резервациите, както и универсален номер за обслужване са в топ 3 на ползите за включилите се в допитването.
Каролин Маккол, CEO на easyJet твърди, че клиентите се връщат отново на борда на самолетите на авиокомпанията, защото са харесали предложените услуги. Именно това според Маккол е печелившата формула - приятелско обслужване, ненадмината мрежа от дестинации и разбира се ниски цени на самолетни билети. От управата на авиопревозвача са пуснали тестовата програма, за да си изяснят кое е най-цененото от клиентите на авиокомпанията.
Все по-голямата лоялност към easyJet от 2010 година до днес се е изградила благодарение на поредица от кампании. Low cost превозвачът предлага програмата за членство еasyJet Plus. Тя предлага на всеки неограничено да избира на коя седалка желае да пътува. Други подобрения в обслужването са Speedy Boarding, Bag Drop гише, както и очакваните услуги като т.нар. Fast Track сигурност на ключовите летища още в самото начало на 2015 година. Всички тези екстри позволяват още по-спокойно пътуване не само на борда, но и трансфериране през терминалите.
От easyJet отчитат ръст на програмата за членство с 14 на сто само за последната година. С една трета са се покачили равнищата за задържане на клиенти за периода. Услугата еasyJet Plus е изключително популярня в Португалия и Испания. Нискотарифният превозвач използва още програми за лоялност. Emirates Skywards, RBS Your Points и Nectar позволяват на притежателите на тези преференциални карти да летят със самолетите на еasyJet, благодарение на натрупаните точки.
еasyJet оперира в 32 държави, поддържа повече от 700 дестинации и превозва над 65 милиона пътници годишно.
Коментари