По 11 седалки в новите самолети на Airbus

1936
21.04.2015

Еърбъс изненадаха всички с уникалното си предложение как да бъдат постигнати още по-големи икономии в  разходите на авиокомпаниите. Изключителното предложение още повече ще влоши комфорта на пътниците, имайки предвид колко неприятни преживявания се случиха напоследък.

Номерът за допълнително пестене на средства, е в премахването на едно от малкото останали хубави неща в пътуването с въздушен транспорт, благодарение на което пътниците поне няма да се чувстват „прецакани”, че седят на седалка по средата. Като цяло, досега пътниците имат шанс 2 от 3 да пътуват на седалка до пътеката или до прозореца.

Но сега, авиокомпаниите, които имат в авиопарка си Airbus A380, може да отрежат тези екстри. Европейският производител на самолета обяви тази седмица, че ще предложи 3-5-3 кабинна конфигурация, създавайки редове с по 11 пътнически места.

По 11 пътници на ред предлагат от Еърбъс

От Еърбъс представят това като добра новина за всички, особено за въздушните оператори. Според авиоконструктора това е "иновативна концепция за сядане" и благодарение на габаритите на самолета, се поддържа умерена ширина на седалка от 18 инча ( Ryanair, например, предлагат седалки с ширина до 17 инча).

От всичко това изглежда, че не сме измамени. Още един сантиметър от пространството в повече и още 30 места повече за сядане в самолета, означава по-широки места за уединение, по-малко пространство за багажа ни, поставен над главите ни и 45 процента шанс да седим на седалка по средата.

По 11 пътници на ред предлагат от Еърбъс

Разбира се, от Airbus представят всичко като въпрос на избор. Интересно защо тогава всеки път, когато бизнесът е принуден да направи "избора", се оказва, че повечето от новите възможности са ужасни? Към настоящия момент Еърбъс А380 може да поддържа конфигурацията с четири разделения: първа, бизнес, премиум икономична и "бюджетна икономична" класи.

Мотивите за плътното поставяне на седалките, които могат да шокират дори Фонда Animal Legal Defense, са прости - казва Скот Хамилтън, управляващ директор на консултантската фирма за въздухоплаване Лиъм Компъни.

Продажбите на A380 са плачевни – Еърбъс не са продали нито един такъв самолет през миналата година, а компанията отчаяно се опитва да намали разхода на седалка на миля (колкото струва да се придвижи един пътник на една миля разстояние), и за да доближат цените към тези на Боинг 777.

По 11 пътници на ред предлагат от Еърбъс

От Еърбъс решили да предприемат в скоро време стъпката с реконфигурация на местата на седене в модела A350. Този нов модел самолет превозва повече хора, но изгаря по-малко гориво (до голяма степен чрез използване на леки композитни материали), което го прави по-привлекателен за авиокомпаниите.

Съществуват технически начини за понижаване на оперативните разходи, казва Хамилтън, като например използването на по-ефективни двигатели, поставянето на крилца по върховете на крилата, както и намаляването на теглото. Но те не могат толкова бързо и евтино да постигнат това, колкото събирането на повече пътници в самолета, което се постига точно с новите конфигурации за сядане.

Еърбъс ye предприемат в скоро време реконфигурация на местата на седене в модела A350

Новите Еърбъс А380 могат да бъдат персонализирани и превърнати в изключително луксозни пространства, точно като първокласните пространства предлагани от Etihad – могат да изглеждат като част от луксозен тристаен апартамент.

Базирайки се на огромния ръст в авиопревозите на пътници, последните прогнози относно въздухоплавателната индустрия предвиждат 31-процентно нарастване в търсенето на пътническите въздушни превози за периода 2012-2017 година, което означава, че самолетът  А380 ще играе важна роля в следващите години, казва Хамилтън.

Новите Еърбъс А380 могат да бъдат персонализирани и превърнати в изключително луксозни пространства

Големи летища като Лондон Хийтроу и Ню Йорк JFK вече работят близо до капацитета си, а не се предвижда изграждането на нови писти в скоро време. Така че най-естественият начин да се отговори на търсенето е със самолети, които събират повече пътници. И тъй като за авиолиниите нашият комфорт не е от съществено значение, ще се наложи да се примирим и щастливи ще пътуваме напъхани в задната част на самолета.

Или пък не. "Не познавам никого в авиационния бизнес, който да  иска да събере повече хора на А380", казва Ричард Абулафия, авиационен анализатор от Teal Group. Икономичните седалки носят печалба от вътрешните линии, но супер джъмбо е построен за дълги разстояния и международни полети (между главни летища с писти, които могат да ги обслужват).

Дали това не е наистина отчаян опит на Еърбъс, който е едно не особено умно решение да се спаси замиращия A380?

На тези маршрути, правите парите си от разстояния, за които хората плащат огромни суми за място в бизнес и първа класа (или апартаменти), както и за претоварване на позволеното тегло на багажа. Печелите битката в предната част на кабината или под нея. Проблемът е, че товарният капацитет на двуетажния А380 е ограничен, защото много пространство трябва да бъде отделено за багажа на клиентите. Тридесет пътници повече на борда само ще задълбочи проблема.

Което означава, че Еърбъс са на грешен път. Абулафия смята, че това е наистина отчаян опит на Еърбъс, който е едно не особено умно решение да се спаси замиращия A380.

Хамилтън смята, че ако новата конфигурация се приеме, то тя най-вероятно ще се ползва от авиокомпаниите, обслужващи азиатския пазар, където растежът е особено голям. Така че, ако пътуванията ви са предимно до западното полукълбо, не е нужно да се притеснявате, че ще седите на вътрешна седалка.

Коментирайте

Вижте още

news_pict_20170719164343000000.jpg
Ръчният багаж на Wizz Air - изцяло безплатен от края на октомври 2017повече
news_pict_20170622121658000000.jpg
Лятна промоция на Wizz Air за всички полети до Лондонповече
news_pict_20170310142644000000.jpg
Wizz Air с нов полет от София до Братислава. Евтини билети от 2,99 евро до много дестинацииповече

Коментари

0

Търси самолетни билети

Брой пътници според възрастта (макс. 9 души)
18+ г
12-18
2-12г
0-2г
Самолетни билети София - Братислава
20 EUR