Какви са правата на пътниците, ако авиокомпанията стачкува?

337
11.11.2015

Стачките в авиокомпаниите не са рядкост и все по-често пътниците са потърпевши от тях. Това важи в голяма степен за една от най-големите авиокомпании в света – германската Луфтханза, където периодично стачкува персонала, както в момента - стюардесите и стюардите.

Ако Ви предстои пътуване със самолет и се окажете в неприятната ситуация на стачкуващ персонал на авиокомпанията, добре е да знаете какви са вашите права като пътник. Тези права са уредени в съответен европейски регламент и той се прилага еднакво във всички държави членки на ЕС, а така също и в страните Исландия и Норвегия.

Най-общо, ако причината за нарушаване графика на даден полет е стачка, пътниците имат същите права както при отмяна или при закъснение на полета, за който имат самолетен билет.

Основните права на пътниците, които няма да могат да летят по предварително обявения полет, заради стачка на персонала на авиопревозвача, имат няколко основни права, сред които са осигуряване на алтернативен транспорт до крайната дестинация на полета, настаняване в хотел, храна и напитки.

Какви са правата ни, ако авиокомпанията стачкува?

Освен това, пътниците могат да получат и компенсация за допълнителните разходи, които са направили или да получат парично обезщетение, но дали това ще стане и какъв точно ще бъде размерът на сумата зависи от конкретния случай. Имат значение разстоянието на полета, както и времето на закъснение. Важно е да се знае, че ако даден пътник избере варианта да му бъде възстановена стойността на билета, то съответната авиокомпания вече няма задължение относно неговото изхранване или настаняване в хотел.

Всякаква информация, свързана с полетите, които са променени или отменени заради стачки, може да бъде намерена на интернет страницата на съответния авиопревозвач, както и на тази на Европейския потребителски център, в раздел "Въздушен превоз - закъснели и анулирани полети", на адрес www.ecc.bg.

Ако пътувате със самолет, при всякакъв проблем трябва най-напред да се свържете с авиокомпанията, с която летите. Ако от там не получите отговор, който да Ви удовлетворява, може да потърсите съдействие, съвет или помощ от Европейския потребителски център.

Коментирайте

Вижте още

news_pict_20170719164343000000.jpg
Ръчният багаж на Wizz Air - изцяло безплатен от края на октомври 2017повече
news_pict_20170622121658000000.jpg
Лятна промоция на Wizz Air за всички полети до Лондонповече
news_pict_20170310142644000000.jpg
Wizz Air с нов полет от София до Братислава. Евтини билети от 2,99 евро до много дестинацииповече

Коментари

0

Търси самолетни билети

Брой пътници според възрастта (макс. 9 души)
18+ г
12-18
2-12г
0-2г
Самолетни билети Лондон - София
51 EUR