Летищата привличат като магнит средния клас марки

814
15.12.2014

Като гъби никнат търговските обекти по гари и летища. И процесът е лесно обясним. Това са местата с най-голямо текучество на туристи. За тях пазаруването по време на път се очертава като изключителен приоритет.

На фона на сегашния низходящ тренд в търговията с луксозни стоки, дългосрочният възход на сектора се усеща от скъпите покупки, които все по-масово пътниците от развиващите се пазари купуват през смартфоните си.

Радостен е 10-процентовият растеж на година в сектора. Очаква се да бъдат достигнати значителните 120 млрд. евро през 2020 г., прогнозират от Generation Research.

Търговските площи на повечето летища по света са резервирани през годините само от магазини на луксозни марки. Тази хегемония е на път да бъде обърната и то трайно.

Инвазия на магазини за среден клас стоки по летищните терминалиФирми от средния клас като испанския бранд за дрехи Desigual и британския John Lewis плащат скъпо, за да изложат продукцията си на локации от първа линия. По този начин се стремят да вдигнат имиджа си сред пътниците.

И мотото на средния клас марки звучи недвусмислено така: "За да сте световна марка, трябва да сте в туризма!" Или поне това е веруюто на Манел Жадрак, един от шефовете на веригата, известна с цветните си облекла Desigual.

Испанската марка инвазивно отваря магазини на жп гари, летища, хотели в скъпи курорти и дори луксозни пристанища по целия свят.

Изследване на консултантската компания Advancy показва, че половината от хората, които пътуват запълват времето си от чекирането до излитането на самолета с пазаруване. Понякога това време е доста дълго - два или три часа преди качването на борда.

Много известни супермаркети също отварят свои магазини на места като летища или оживени гари. И тук причината е ясна - масово клиентите сменят големите хранителни вериги и пълнят хладилника си от малки магазини, от които пазаруват по-често.

Летищата привличат като магнит средния клас маркиГоляма част от растежа в туристическата индустрия се дължи на Азия. На най-бързо развиващя се континент се очаква да бъдат построени над 350 летища в следващите 8 години.

Прогнозите за пътуващите със самолет китайски туристи са, че броят им ще достигне рекордните 200 млн. през 2020 г.

Всички проучвания на пазара показват едно и също - руснаците и китайците са сред туристите, които в чужбина харчат най-много.

Веднага след тях значително увлечение в пазаруването демонстрират туристите от Нигерия, Тайланд и Персийския залив.

Засилен интерес от пътници на терминалите има и към храна, сладкиши и книгиДокато чакат полета си със самолетни билети в ръка, пасажерите запълват свободното си време не само с покупки на козметика и висок клас чанти. Засилен интерес от пътниците на летищните терминали има и към храна, сладкиши и книги.

Коментирайте

Вижте още

news_pict_20170719164343000000.jpg
Ръчният багаж на Wizz Air - изцяло безплатен от края на октомври 2017повече
news_pict_20170622121658000000.jpg
Лятна промоция на Wizz Air за всички полети до Лондонповече
news_pict_20170310142644000000.jpg
Wizz Air с нов полет от София до Братислава. Евтини билети от 2,99 евро до много дестинацииповече

Коментари

0

Търси самолетни билети

Брой пътници според възрастта (макс. 9 души)
18+ г
12-18
2-12г
0-2г
Самолетни билети Атина - София
20 EUR