Най-странните и красиви самолети на бъдещето

1693
12.12.2014

Добре дошли в бъдещето! Време е да видите с очите си новите повелители на небето. До 2050 година се очаква да полетят в облаците първите машини от тези чудни модели, дело на авиоконструктори с безкрайно въображение.

Масово дизайните, които Ви представяме тук са на НАСА. За много от Вас сигурно не е известно, че американската космическа агенция не работи само в орбиталния сектор, въпреки че името й е точно National Aeronautics and Space Administration. Водещата роля на NASA е свързана и с развитието на по-безопасното, по-бързото и по-ефективното въздушно пътуване.

Концептуалните модели, които ще Ви представим са съвместни проекти на агенцията с корпоративни гиганти, сред които Boeing, Lockheed Martin и Northrop Grumman. И въпреки че повечето от тях на този етап са само компютърно генерирани има и модели, по които се работи без почивка и съвсем спокойно могат да влязат в употреба след не повече от десетина години. Част от революционните самолетни модели може да полетят около 2025 г.

Удоволствието да ги подберем беше наше, оставяме Ви да се насладите на тези могъщи бъдещи завоеватели на небесния простор.

Самолетите на бъдещето

Нека започнем с модел, създаден от партньорството на НАСА с Lockheed Martin. Идеята на самолетния дизайн е да бъдат редуцирани въглеродните емисии и шума от свръхзвуковия самолет. Това ще бъде постигнато с атрактивна аеродинамичност на корпуса на летателния апарат. В момента е забранено свръхзвукови самолети да летят над континентални територии, заради непоносимите за човешкия слух децибели. Законите навсякъде са категорични, че свръхзвукови самолети могат да прелитат единствено над океани и морета. Сигурно вече Ви стана ясно, че идеята, която все още се мъдри около бъдещата летателна машина, е забраната подобни самолети да прелитат над земна повърхност да бъде анулирана.


Самолетите на бъдещето

Техническите лица от проучвателния център на НАСА са се спрели на дизайн като този отново с една единствена цел - да бъдат намалени децибелите при полет със свръхзвуков самолет. Инженерите на Langley Research Center са предвидили форма за минимално въздушно сцепление, т.нар. блистерна опашка на машината и двигатели от типа F100.


Самолетите на бъдещето

Представяме Ви „N3-X“. Това е летателен апарат от типа „хибридно крило“. Самолетът е наречен така заради крилата му, които са естествено продължение на основния корпус на летателния апарат. По този начин е постигната отлична аеродинамика, която позволява да се пести и самолетно гориво. От НАСА вече извършват поредица от симулации на N3-X. Опити се правят и с малки модели на футуристичния летателен апарат. Макетите се пускат в т.нар. въздушни тунели. Те представляват камери с екстремна симулация на въздушно течение, както е при истински самолетен полет. По този начин от НАСА тестват дали ще заработят в реални условия революционните им идеи за по-ниско ниво на шума и ограничаване на вредните газове. Предвижда се N3-X да се подпомага от ел. двигател. Моторът ще бъде захранван от електрически свръхпроводими генератори.


Самолетите на бъдещето

Самолетът, който виждате на този етап съществува само в програма за компютърна симулация. Каква е идеята тук? От самолетостроителния гигант Northrop Grumman обещават изключително ниски децибели, които ще позволят на бъдещия свръхзвуков модел да лети и над населени места. И тук виждаме познатата от N3-X технология на т.нар. „хибридно крило“, като при N3-X на НАСА. Ако този модел, който засега няма име, бъде разработен, ще се използва за карго превози. На един следващ етап може да стане част и от гражданската авиация.


Самолетите на бъдещето

Авиопроизводителят Lockheed Martin разработва и бъдещ голям лайнер за пътнически превози. Тук използваната технология е box wing. Вижте добре на снимката - самолетните крила са свързани в сложна четириъгълна форма. Питате се дали това е технически възможно? Инженерите веча са създали неметални материали, които са свръхлеки и съвсем резонно могат да се използват успешно за колесниците, крилата, а може би и за самолетното тяло на един следващ етап. Двигателите са Ultra Fan Engine на Rolls Royce Liberty Works. С този тип турбинен двигател ще бъде постигната до 5 пъти по-добра ефективност от досегашните. Причината - турбовитловата технология, при която въздушният поток ще преминава около мотора, а не през него, както е сега.


Самолетите на бъдещето

За да промотират чартърния самолет на бъдещето, от Northrop Grumman се осланят на отличните си възможности за конструиране на въздушни военни машини. Моделът от снимката за превоз на пътници също ще използва „хибридно крило“ като know how. Над крилото са позиционирани цели четири Rolls Royce двигателя. По този начин ще бъде намален до минимум шума. Виждате, при този все още безименен модел липсва опашка. Именно това е взетият назаем дизайн от военните машини на Northrop Grumman.


Самолетите на бъдещето

При този прототип, разработен от NASA виждате още един box wing вариант. Със свързаните крила се намалява въздушното съпротивление, както и горивният разход. По този модел освен американската космическа агенция работят и редица университети и частни самолетостроителни компании. Целта е самолетът да полети още в самото начало на следващото десетилетие.


Самолетите на бъдещето

Здравата се работи и върху опцията свръхзвукови самолети да летят ниско над земята. Вариантът се разработва от Lockheed Martin. С поредица от симулации техническите корифеи на компанията доказаха, че това е възможно. Инженерите са използвали нестандартна конфигурация, която виждате на снимката - двигателите са поставени върху крилата. Разработките на Lockheed не спират до тук. От авиостроителния концерн работят за полет с максимално чисти емисии, да се лети без прекачване на доста по-голямо разстояние с едно зареждане. Разработва се и възможността да може да се превозва значително по-голям товар в багажното отделение. Lockheed Martin отделя значителни средства, за да бъдат изучени нови възможности на свръхзвуковите самолети. Очаква се новите модели да бъдат в небето след около 20 години.


Самолетите на бъдещето

Последният дизайн, който Ви представяме си има име. Запознайте се с прототипа на Boeing, наречен „Icon-II“. Самолетостроителният гигант изучава с тестове дали свръхзвукови самолети могат да летят над континентални части от земята. На този етап компанията твърди, че това е възможно. До момента е потвърдено ниското ниво на шум при излитане, както и редуциране на употребеното самолетно гориво. Този, както и предишният въздушен модел, има реалната възможност да полети през 2035 година.

Коментирайте

Вижте още

news_pict_20170622121658000000.jpg
Лятна промоция на Wizz Air за всички полети до Лондонповече
news_pict_20170310142644000000.jpg
Wizz Air с нов полет от София до Братислава. Евтини билети от 2,99 евро до много дестинацииповече
news_pict_20170222144450000000.jpg
Ryanair с промоция на билети за април и майповече

Коментари

0

Търси самолетни билети

Брой пътници според възрастта (макс. 9 души)
18+ г
12-18
2-12г
0-2г
Самолетни билети Нюрнберг - София
40 EUR