Кой ще изгуби от полетите на дълги разстояния от летище Ла Гуардия?

472
09.03.2015

Властите на Ню Йорк и Ню Джърси обмислят отпадането на дълго прилаганото правило, забраняващо полети на повече от 1500 мили на летище Ла Гуардия (Ню Йорк), съобщава Уол Стрийт Джърнал. Полетите до и от Денвър и полетите в събота са вече факт.

От промяната най-облагодетелствани ще останат Делта Еърлайнс и Американ Еърлайнс, които контролират повече слотове. В резултат на това, двете компании ще могат да предложат много изгодни полети до Западния бряг. По този начин ще отстранят по-печеливши маршрути на къси разстояния, които се обслужват до момента с малки регионални джетове.

Други компании със значителни трансконтинентални полети от Ню Йорк - в това число Джет Блу Еъруейз, Юнайтед Континентал и Върджин Америка, са значително повече изложени на риск. Но с промяната в правилата за периметъра може и да не останат чак толкова засегнати, колкото предполагат някои анализатори.

От въвеждането на дългите полети най-облагодетелствани ще са Делта Еърлайнс и Американ Еърлайнс, които контролират повече слотове на Ла Гуардия

Летище Ла Гуардия е много по-близо до центъра на Манхатън, отколкото на други летища в района на Ню Йорк – като JFK и New Arc. Като цяло повечето бизнес пътници предпочитат да летят от La Guardia. Затова, ако правилото за периметъра отпадне, повечето авиокомпании ще предпочетат да летят нонстоп от Ла Гуардия до Кий Уест Коуст, където има големи бизнес центрове, като Лос Анджелис и Сан Франциско.

Към днешна дата компаниите Делта, Американ, Юнайтед, Джет Блу и Върджин Америка, извършват всичките си полети от летище Джей Еф Кей до Лос Анджелис и Сан Франциско. Това са някои от най-доходоносните линии и авиокомпаниите предлагат висококачествени удобства с тези полети, така че да се погрижат много добре за своите богати клиенти.

От тези пет авиокомпании, Делта и Американ имат най-голям дял слотове на Ла Гуардия. Ако те бяха единствените авиокомпании, които предлагат чести полети от Ла Гуардия до западното крайбрежие (и по-специално до Лос Анджелис и Сан Франциско), това би било голямо конкурентно предимство за тях.

Делта и Американ имат най-голям дял слотове на Ла Гуардия

Най-застрашена остава Върджин Америка, чийто дял трансконтинентални полети от летище Джей Еф Кей и Нюарк до Лос Анджелис и Сан Франциско, представляват почти 30% от капацитета на компанията. Изгубването на тези пазари може да бъде болезнено. От друга страна Върджин Америка притежава само шест слота на летище Ла Гуардия. Това не би било достатъчно, дори да премести всички свои разписания на полетите, по маршрутите Джей Еф Кей - Ел Ей и Джей Еф Кей - Сан Франциско до Ла Гуардия - дори и ако пусне всички свои полети оттам.

От Върджин Америка настояват, ако правилата се променят, то тогава и разпределението на слотовете в Ла Гуардия също да бъде преразгледано. От авиокомпанията ще се опитат да убедят федералните регулатори да наредят да бъде намален броят слотове на компаниите Делта и Американ, като така бъдат допуснати до пазара и по-малките превозвачи. Ако Върджин Америка успее да се сдобие с повече слотове на Ла Гуардия, това ще смекчи негативното въздействие от промяната на правилото за периметъра.

Върджин Америка притежава само шест слота на летище Ла Гуардия

От Джет Блу подкрепят инициативата на Върджин Америка. Ако Ла Гуардия е отворено за трансконтинентални услуги, то тогава и компанията би искала да има разположени повече свои слотове там, които да предлагат конкурентни полети.

Въпреки това, ако полетите на ДжетБлу на дълги разстояния от Джей Еф Кей може да пострадат от промяната в правилата на периметъра, то затова пък полетите им на къси разстояния могат да останат облагодетелствани от тази промяна. Делта и Американ ще трябва да се откажат от многобройните регионални полети от летище Ла Гуардия и така да освободят слотове за полети на дълги разстояния - дори да се наложи да преотсъпят свои слотове.

Джет Блу в момента лети от ДжейЕфКей до няколко малки до средни по големина градове в североизточната част, като например Портланд, Мейн, Бърлингтън, Вермонт, Сиракуза, Рочестър, и Бъфало, Ню Йорк. Авиокомпанията Делта лети до всички тези градове от Ла Гуардия.

Джет Блу в момента лети от ДжейЕфКей до няколко малки до средни по големина градове в североизточната част на САЩ

Ако от Делта държат да намалят някои от тези полети и да освободят капацитет за нови услуги на дълги разстояния, полетите на Джет Блу от Джей Еф Кей също ще имат полза. Намаляването на полетите на къси разстояния, обслужвани от летище Ла Гуардия, също може да открие нови възможности за Джет Блу и ДжейЕфКей. Това би намалило негативния ефект от намаленото търсене на трансконтинентални полети от летище Джей Еф Кей.

На авиокомпанията Юнайтед - един от трите най-големи утвърдени превозвачи, няма да бъде позволено да участват в търговете за допълнителни слотове на летище Ла Гуардия. В краен случай компанията може би ще премести своите трансконтинентални първокласни полети от летище Джей Еф Кей до Ла Гуардия, като намали полетите си от Кливланд и намали броя полети до другите си дестинации. Юнайтед се ползва с предимството да има доминиращо присъствие на летище Нюарк, единственият „истински център” в района на Ню Йорк. Това само по себе гарантира, че тя предлага адекватна услуга от района на Ню Йорк, до всяка основна станция на метрото в САЩ, както и до редица международни пазари.

На авиокомпания Юнайтед няма да бъде позволено да участват в търговете за допълнителни слотове на летище Ла Гуардия

Първокласните полети до Лос Анджелис и Сан Франциско принадлежат само на Юнайтед от Джей Еф Кей. Преместването им от летище Ла Гуардия, ще позволи на Юнайтед да консолидира своите полети от Ню Йорк, Нюарк и Ла Гуардия. Това би намалило нейния персонал и разходите за наем на съоръжения.

Накратко, ако властите отворят летище Ла Гуардия за полети на дълги разстояния, щетите за Върджин Америка, Джет Блу и Юнайтед могат да бъдат по-малки, отколкото очертават първоначалните прогнози. Освен това, в следващите няколко години значителни промени са малко вероятни. Сградата с главния терминал на Ла Гуардия, в която се извършват най-често полетите на американците, е изключително пренаселена. Тя се нуждае от пълна реконструкция и разширение и проектът може да отнеме почти едно десетилетие, докато бъде завършен. Така че, превозвачите като Юнайтед, Джет Блу и Върджин Америка ще имат достатъчно време да се адаптират към промените.

Коментирайте

Вижте още

news_pict_20170310142644000000.jpg
Wizz Air с нов полет от София до Братислава. Евтини билети от 2,99 евро до много дестинацииповече
news_pict_20170222144450000000.jpg
Ryanair с промоция на билети за април и майповече
news_pict_20170216143102000000.jpg
Стари самолети в музей на открито край Бургасповече

Коментари

0

Търси самолетни билети

Брой пътници според възрастта (макс. 9 души)
18+ г
12-18
2-12г
0-2г
Самолетни билети София - Катманду
550 EUR