С 2/3 са намалели смъртните случаи в авиационната индустрия за последните 5 години

776
06.01.2015

Две от най-предпочитаните авиокомпании в Югоизточна Азия  претърпяха значителни загуби за последните 10 месеца. И AirAsia,  и Malaysia Airlines изпратиха една черна 2014 г. Двата въздушни оператора от Малайзия загубиха три пътнически лайнера със стотици пасажери на борда, част от които продължават да бъдат в неизвестност.

Самолетът на Малейжа еърлайнс, изполняващ полет МН 370  мистериозно изчезна от диспечерските монитори в началото на март  2014 г. над южната част на Индийския океан. А с него и всички 227 човека на борда. Акцията по издирване отломките от лайнера стартира мигновено - броени часове, след като машината просто се изпари. В следващите месеци на агония за близките на екипажа и пътниците не успяха да заличат мъката. И до ден днешен само призраци бродят в сънищата им - роднините им  останаха в неизвестност, завинаги в небето...

На 17 юли жертва на войната в Източна Украйна стана полет МН-17.На 17 юли жертва на войната в Източна Украйна стана полет МН-17,  който беше свален, докато прелитал в отворената, въпреки  опасността въздушна зона над размирната провинция. Мащабен международен скандал предизвика зловещата трагедия, отнела живота  на 298 души - пътници и екипаж - както и престрелка с обвинения между Киев и сепаратистите.

Броени дни преди да изпратим 2014-та, Airbus на AirAsia със 162- ма души изчезна като дим от мониторите на наземния контрол малко  повече от 40 минути, след като се отдели от пистата на летището в  индонезийския мегаполис Сурабая. Системите за сигурност на  лайнера, нито капитанът на полет QZ 8501 са подали какъвто и да е сигнал за принудително кацане, опасност или неизправност. Няма оцелял на самолета, паднал във водите на Яванско море на  28 декември. Всеки ден след Нова година спасителните екипи вадят тела и отломки от въздушния апарат.

Системите за сигурност на  лайнера, нито капитанът на полет QZ 8501 са подали какъвто и да е  сигнал за принудително кацане, опасност или неизправност.Тройно критичната 2014 г. за азиатската авиация постави на дневен ред много неизвестни. Оскъдната информация, недоумението в обществото за събитията, довели до трагедиите и журналистическият интерес към събития като тези три, възпламениха клада от теории на конспирацията. В океана от непрекъснато бълващи информации като че ли изчезнаха стратегически данни за моментното състояние на въздушните оператори и авиацията като цяло в най-населения континент на земята. Никой не трябва да търси общ мотив във фаталните случаи. От инцидентите не може да се прави анализ за действителното ниво на световната авиация.

От 2009 г.  до момента с 2/3 е намалял броят на фаталните инциденти в  летателната пътническа индустрия.Всеки ден по света се извършват повече от 100 хиляди полета.  Превозват се милиони пътници! Статистиката показва, че от 2009 г.  до момента с 2/3 е намалял броят на фаталните инциденти в  летателната пътническа индустрия. Още нещо - за последните 13 години AirAsia е превозила на борда на своите самолети повече от  220 милиона души и то без какъвто и да е фатален инцидент.  Данните на анализаторите потвърждават, че въздушният транспорт е най-сигурният начин да се превозват хора и стоки, не само в Азия.

Изчезването на полет MH 370 остава голяма мистерия, тъй като най-вероятно крушението се е случило в напълно непознатата южна част на Индийски океан.Точно 10 месеца полет МН 370 е голямата загадка на авиацията поне от началото на века до днес. Изчезването на самолета остава голяма мистерия, тъй като най-вероятно крушението се е случило в напълно непознатата южна част на Индийски океан. От повърхността на водния басейн бяха обследвани повече от 4,6 млн. кв. км. Това е  площ, дори по-голяма от Индия. И докато спасителни екипи търсеха останки, над 185 хил. кв. км бяха претърсени от сонарни апарати. Дълбочината от 6 км. в океана допълнително усложни акцията.

Експерти твърдят, че водеща причина за изчезването на самолета, е човешка намеса. Аргументът - хилядите пропътувани километри отвъд въздушния коридор, по който е летяла машината. Докато не бъдат открити самописците на летателния апарат никой не може със сигурност да каже защо, как и от кого полет МН 370 е бил  отклонен.

Мистериозната съдба на пътническия лайнер повдигна въпроса за доверието на хората в самолетната индустрия, при все, че инциденти като този се случват много рядко. Всички вещи в сектора са категорични, че случаят няма аналог в световното въздухоплаване до момента. Докато черните кутии не излязат на повърхността хипотезите за версии и конспирации ще бъдат повече от спекулативни.

Най-трагична е съдбата на полет  МН-17, който беше свален напълно съзнателно, твърдят експерти.Експертите са категорични в едно. Най-трагична е съдбата на полет МН-17, който беше свален напълно съзнателно. Смъртта без време на всички 298 души е изцяло криминално деяние, което няма нищо общо с времето, състоянието на самолета или настроението на пилота.  Вероятността да се открият и накажат виновните за варварския акт е малка.

От ръководството на нискобюджетния въздушен оператор AirAsia дават пълна и навременна информация за спасителната акция на полет QZ 8501. Едва след като бъдат разчетени черните кутии на ще се изясни точната причина за случилото се при кацането на пътническия лайнер на Low cost гиганта AirAsia.Най-вероятната версия за неналичието на сигнал за опасност, е приземяване върху повърхността на Яванско море. Устройствата при бедствие биха реагирали, при условие, че не е наличен голям технически проблем при приземяването. Едва след като бъдат разчетени черните кутии ще се изясни точната причина за случилото се при кацането на пътническия лайнер на Low cost гиганта AirAsia.

В южния сегмент на Индийския океан, където няма връзка с останалите части на света, липсват наземни локатори, които могат да проследят полет МН 370.Локализирането въз основата на база сигнали на локатори в РВД-то е общото трите фатални полета, които разглеждаме тук. В южния сегмент на Индийския океан, където няма връзка с останалите части на света, липсват наземни локатори, които могат да проследят полет МН 370. Засега не е известен случай, който да наложи поставянето на още системи за проследяване позицията на самолетите. Но вече е напълно сигурно, че злополучният инцидент ще принуди масово авиоконструкторите и авиокомпаниите да инсталират непрекъснато следене със сателит.

Malaysia Airlines ще бъде частично национализирана, което означава със сигурност смяна на името и по-добро управление.Малейжа Еърлайнс се раздели фатално с цели два самолета през 2014 г. Това вреди повече от осезаемо на реномето на въздушния оператор. Авиооператорът отчете загуба от над един милиард долара от 2011 г. насам, т.е. преди тежките въздушни инциденти и то заради недобро менажиране и свирепата нискотарифна конкуренция.

От Куала Лумпур заявиха категорично, че Malaysia Airlines ще бъде частично национализирана, което означава със сигурност смяна на името и по-добро управление.

Добрят пример дава Corean Air. Авиокомпанията преодоля дистанцирането от клиентите си, предизвикано заради поредица тежки авиоинциденти през последните 20 години на миналия век.

Коментирайте

Вижте още

news_pict_20170719164343000000.jpg
Ръчният багаж на Wizz Air - изцяло безплатен от края на октомври 2017повече
news_pict_20170622121658000000.jpg
Лятна промоция на Wizz Air за всички полети до Лондонповече
news_pict_20170310142644000000.jpg
Wizz Air с нов полет от София до Братислава. Евтини билети от 2,99 евро до много дестинацииповече

Коментари

0

Търси самолетни билети

Брой пътници според възрастта (макс. 9 души)
18+ г
12-18
2-12г
0-2г
Самолетни билети София - Бангалор
549 EUR