Защо куца бизнесът на групата Air France - KLM?

637
25.10.2014

Експанзията на т.нар. нискотарифни компании на Стария континент и почти замрялото търсене от страна на пътниците са причините да падат цените на полетите по кратките дестинации. Дори повече. Очаква се полетите да продължат да поевтиняват, а това сериозно застрашава редовните компании. Истината е, че т.нар. полети на къси разстояния са основният бизнес на конгломерата Air France - KLM. Към проблемите се добавят и тези, наложени от приключилата скоро стачка на пилотите в Air France. Помните, тя продължи две седмици миналия месец, а цената - близо половин милиард евро загубени приходи. Еболата в Западна Африка (а там Air France - KLM е силна), конфликтни точки като Близкия изток, Украйна и Русия и колебанията в цените на горивата - всичко това допълнително се отразява негативно на работата на групата.

Всъщност, освен минусите от синдикалното недоволство, Air France - KLM претърпя мащабни загуби за последните няколко години. Разходите - основната причина за този неприятен резултат - и как да бъдат намалени? Този въпрос е основен за консорциума. От гиганта са започнали да преразпределят и редуцират капацитета на дъщерните си компании. Целта е една - по-добра ефективност. Радикалните мерки, обаче не приключват до тук. Сред тях се открояват ръст на партньорства, нови самолетни паркове на авиокомпаниите, предоговаряне на трудовите контракти, желание за по-добро позициониране на групата сред нискобюджетните им конкуренти. Очакванията са да се възстановят финансите и съотвенто стабилността на Air France - KLM. На този етап ръководството май не успява да открие истинската успешна рецепта, за да постигне целите си.

За никого не е тайна, че основният препъни камък за Air France - KLM е неимоверно бързият растеж при low cost компаниите, предлагащи изключително ниски цени на самолетни билети. Групата не е част от сегмента, а това й пречи да реагира адекватно на подобна заплаха. Air France - KLM пробват да сложат отпред своя проект за нискобюджетната Transavia. Това всъщност е част от новия план "Perform 2020". На всичкото отгоре преобразуването на операциите по места на Air France под общата шапка, наречена HOP! сякаш допълнително прави по-сложна цялата структура по организиране. По този начин каруцата е сложена пред коня - приоритетите на стратегията HOP! и Transavia се появяват доста прибързано заради параноята на корпоративно равнище.

В родината си Франция НОР! се сблъсква с твърда конкуренция. От една страна високоскоростните влакове, а от друга - фирмите за споделяне на коли. Сред тях е Uber. Компанията свързва пътници и шофьори на лични автомобили. На този етап не става ясно достатъчно конкурентен на пазара ли е HOP! до Ryanair и EasyJet. Знаете, двете компании имат значително по евтини билети и постъпателно пазарният им дял в Европа расте. Затова част от концепцията на конгломерата е да затвърди своето присъствие сред нискобюджетните конкуренти чрез Transavia. Как? Отговорът е лесен - с пренасочване на средни и къси дестинации към нискотарифния превозвач на групата. Дестинации, които сега изпълнява Air France! Малък шок на пазара и натоварване на познатите линии на групата бяха предизвикани от създаването на дъщерни дружества на нискобюджетната Transavia - Tranasavia - Холандия, Transavia - Франция и Transavia - Европа.

На всички е ясно, че 10 години по-късно авиокомпаниите не са успели да смажат двигателя на общата успешна работа. Анализатори посочват, че Air France и KLM се надпреварват при късите разстояния. Това превръща угрозата от другите нискобюджетни конкуренти още по-осезаема. За излизане от кризата съветите на експертите са да бъде създадена нискотарифна авиокомпания под едно име за авиационната група, вместо финансовите инжекции да се бият в поредица търговски марки. Само така може да се постигне необходимата ефективност, като в същи момент се наблюдават бизнес разходите при самолетните полети на къси разстояния.

Що се отнася до облекчаване нивата на задълженията Air France - KLM са категорични в намерението си до края на тази година предсрочно да погасят 200 милиона евро от заемите си към банки. Целта е дългът на групата да падне на 4,5 милиарда евро до 31 декември от 5,35 милиарда през миналата година. Вещи финансови наблюдатели твърдят, че това крие поредица от подводни камъни. След  септемврийският протест на пилотите от Air France очакванията са да зейне дълбока яма във финансовите резултати за 2014 г.

Чистата загуба на Air France - KLM е 1,7 милиарда евро само за миналата година. През 2012-та тя е възлизала на 1 милиард евро. Въпреки лекото подобрение на приходите това няма положителен ефект за редовните линии на авиационния конгломерат, чиито загуби растат.

Коментирайте

Вижте още

news_pict_20170719164343000000.jpg
Ръчният багаж на Wizz Air - изцяло безплатен от края на октомври 2017повече
news_pict_20170622121658000000.jpg
Лятна промоция на Wizz Air за всички полети до Лондонповече
news_pict_20170310142644000000.jpg
Wizz Air с нов полет от София до Братислава. Евтини билети от 2,99 евро до много дестинацииповече

Коментари

0

Търси самолетни билети

Брой пътници според възрастта (макс. 9 души)
18+ г
12-18
2-12г
0-2г
Самолетни билети Истанбул - София
188 EUR